سئو (SEO) مخفف چيست؟چرا سئو مهم است؟
سئو (SEO) مخفف چيست؟
سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است. اما معناي واقعي اين عبارت چيست؟ و سئو مستلزم چه اقداماتيست؟ به طور خلاصه سئو بر روي افزايش رتبه سايت و كسب ترافيك ارگانيك از نتايج جستجو متمركز است. منظور ما از ارگانيك، كسب رتبه در نتايج جستجو بدون پرداخت پول به موتورهاي جستجو است.
براي رسيدن به اهداف فوق الذكر در سئو استراتژي هاي متفاوتي وجود دارند كه برخي نسبت به مابقي موثرتر هستند. از جمله اين روش ها مي توان به توليد محتوا براي كلمات كليدي مرتبط با حوزه كسب و كار شما تا فعاليت گسترده در شبكه هاي اجتماعي اشاره كرد. روش ها و استراتژي هاي سئو دائما در حال تغيير هستند، چرا كه موتورهاي جستجو نيز دائما الگوريتم هاي خود را بروزرساني مي كنند.
سئو تنها زماني موثر خواهد بود كه استراتژي هاي مورد استفاده نيز درست انتخاب شده باشند و به خوبي نيز اجرا شوند. بنابراين براي موفقيت در سئو هر وب سايتي، يك استراتژيست سئو بايد وجود داشته باشد كه شروع به بررسي وب سايت و آناليز نتايج حاصل از آن كند. براي آنكه به درك بهتري از سئو برسيد در ادامه به بررسي برخي از مهمترين نكات كليدي در حوزه سئو پرداخته ايم.
مقدمات سئوحال كه ميدانيد سئو مخفف چيست، آماده ايد كه از دنياي سئو چيزهاي بيشتري ياد بگيريد. با اينكه سئو موضوع پيچيده ايست، اما سئو در حالت كلي شامل بي نهايت استراتژي و تاكتيك است كه موجب بيشتر ديده شدن وب سايت و افزايش ترافيك آن مي گردد. از جهات بسياري سئو يك تاكتيك بازاريابيست و از اين حيث، تاكتيك محبوبي نيز نسبت به ساير سايرين محسوب مي شود. شركت ها همواره در حال بروزرساني تاكتيك هاي خود در بازاريابي بوده تا توانايي رقابت با رقباي خود را داشته باشند.
در اينجا لازم ميبينيم كه توجه شما را به آمارهاي زير جلب كنيم (برگرفته از وب سايت Internetlivestats):
- بيش از 40% جمعيت جهان از اينترنت استفاده مي كنند
- 40.000 عبارت در ثانيه در موتورهاي جستجو سرچ مي شوند
- فيسبوك داراي 1.7 ميليون كاربر فعال است (شبكه هاي اجتماعي يكي از پارامترهاي كليدي در سئو محسوب مي شوند)
- 1.13 ميليارد كاربر روزانه در فيسبوك وارد مي شوند
- توييتر داراي 1.3 ميليارد اكانت ثبت نام شده است
- 120 ميليون كاربر ماهانه از توييتر استفاده مي كنند (500 ميليون كاربر بدون وارد شدن از آن استفاده مي كنند)
- 100 ميليون كاربر روزانه در توييتر وارد حساب كاربري خود مي شوند
همانطور كه مشاهده مي كنيد استفاده از اينترنت و شبكه هاي اجتماعي روزانه در حال افزايش است. با در نظر داشتن اين مسئله متوجه ميشويم كه حضور آنلاين براي هر كسب و كاري امري ضروري است. اين امر تنها به دليل افزايش ترافيك وب سايت نيست. دقت داشته باشيد كه رقباي شما هر روز بر فعاليت هاي خود در اينترنت مي افزايند و بدون توجه به اين مسئله، كسب و كار شما آينده اي نخواهد داشت.
بدون اتلاف وقت، در ادامه نگاهي به استراتژي هاي كليدي سئو براي كساني كه تازه با سئو آشنا شده اند مي پردازيم.
استراتژي ها و تاكتيك هاي كليدي سئوهمانند هر شكلي از ديجيتال ماركتينگ، تاكتيك هاي متفاوتي براي افزايش ديده شدن و نرخ تبديل در سئو وجود دارد. در بازاريابي به شكل سئو، همه چيز در مورد ترافيك وب سايت و تبديل اين ترافيك به مشتري است. براي كسب ترافيك و افزايش آن قدم هاي اوليه اي در سئو وجود دارند:
با اينكه تاكتيك هاي سئو زيادي علاوه بر موارد فوق الذكر وجود دارند، اما اين موارد جز مباني سئو براي كسب رتبه حداكثري در نتايج جستجو محسوب مي شوند. براي پياده سازي استراتژي هاي سئو در وب سايت نياز به ابزارهاي سئو متعددي خواهيد داشت و در اين كار مي توانيد از يك مشاور سئو نيز كمك بگيريد.
همانطور كه اشاره كرديم، سئو مي تواند به فرايند پيچيده اي تبديل شود و در اين راستا يك مشاور سئو مي تواند اين فرايند را برايتان ساده سازي كند. نتيجه چنين تصميمي اين خواهد بود كه شما از تناسب استراتژي هاي سئو با وب سايت و برند خود اطمينان حاصل خواهيد كرد.
چرا سئو مهم است؟ترافيك به دست آمده از سئو كيفيت بالايي خواهد داشت. توليد محتوا متناسب با خواسته كاربران و كسب ترافيك از اين طريق مي تواند با احتمال بيشتري منجر به تبديل كاربران به مشتري شود.
سئو از ديد گوگل نيز مهم است، چرا كه به آن كمك مي كند تا نتايج بهتري در جستجوهاي كاربران به نمايش گذارد. بدون وجود سئو و الگوريتم هاي پيچيده، گوگل مجبور خواهد بود كه وب سايت هايي را به شكل رندوم به كاربران نمايش دهد و نتيجه اين كار مطمئنا از ديد كاربران رضايت بخش نخواهد بود.
سئو قادر به هدف گذاري و جذب مخاطبين زيادي است. علاوه بر اين با شروع سئو مي توانيد به ارزيابي استراتژي هاي خود با استفاده از پلتفرم هايي مانند گوگل آناليتيكس بپردازيد. سئو در كنار روش هاي بازاريابي سنتي، مي تواند بخش اينترنتي كسب و كار شما را وارد مرحله جديدي كند و از اين طريق بازگشت سرمايه بالايي براي شما به همراه داشته باشد.
به همين دليل است كه بايست به سئو نه به عنوان يك هزينه، بلكه به عنوان يك سرمايه گذاري نگاه كرد، با ارتقا مستمر وب سايت، بازگشت سرمايه بسيار بالايي در انتظارتان خواهد بود. به عبارت ديگر سئو موجب افزايش فروش شما، بدون تحمل ريسك زيادي مي گردد و نتايج به دست آمده از آن تا سالها قابل مشاهده است.
چرا صاحبين وب سايت ها از سئو استفاده مي كنند؟سئو به شما در افزايش مشتريان كمك مي كند. وب سايت شما واسط بين شما و مشتريانتان است و اين وب سايت هر چه قدر كه خوب باشد، بدون ديده شدن كارايي نخواهد داشت. اينجاست كه پاي سئو به ميان مي آيد.
با استفاده از سئو وب سايت شما به كارمند نمونه شما تبديل مي شود كه موجب افزايش فروش حتي در روزهاي تعطيل شما مي گردد. سئو موجب ديده شدن وب سايت شما به واسطه حضور در رتبه هاي بالا خواهد شد. همچنين سئو در افزايش اعتبار شما بسيار موثر است.
همچنين كاربراني كه صفحات وب سايت شما را مشاهده مي كنند، علاقه مند به اشتراك گذاري آن با ساير دوستان و همكاران خود مي شوند. اگر صفحات وب سايت شما در صدر نتايج جستجو قرار گيرند، وب سايت شما از ديد كاربران، منبع مورد اعتمادي تلقي خواهد شد.
سئو به معناي هر چه بيشتر ديده شدن است!با اينكه پاسخ به سوال سئو، مخفف چيست، بسيار ساده است، اما شرح اينكه سئو شامل چه چيزهاييست، به هيچ وجه كار ساده اي نيست. سئو نياز به صرف زمان، برنامه ريزي و نظارت بر نتايج به دست آمده دارد تا مطمئن شويم كه همه چيز خوب كار مي كند.
با اينكه شما مي توانيد بسياري از تاكتيك هاي سئو را خود را پياده سازي نماييد، اما سئو فرايندي در حال تغيير است و كسب صدر نتايج و ماندن در آن در حوزه هاي پر رقابت كار آساني نيست. براي ماندن در صدر نتايج در حوزه هاي رقابتي نياز است كه از پلتفرم هاي دقيقي براي دنبال كردن نتايج بهره ببريد.
در صورت نياز به كمك در پياده سازي سئو و اطمينان از حضور يك پشتيبان سئو در وب سايتتان مي توانيد به مجموعه رادزاد اعتماد كرده و از خدمات سئو ما بهره ببريد.
منبع : رادزاد
برچسب: ،
ادامه مطلب