وبلاگ رایگان دانلود فیلم و سریال رایگان ساخت وبلاگ رایگان
حذف در پنل کاربری [X]
مراحل انجام سئو؛ ۱۰ مورد از مهم‌ترين مراحل آن آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت

آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت

آموزش صفر تا صد سئو سایت، بهینه‌سازی سایت، قرار‌گرفتن در صفحه اول موتور جستجو

مراحل انجام سئو؛ ۱۰ مورد از مهم‌ترین مراحل آن

  • سئو به چه معناست؟
  • مراحل سئو چیست؟
  • مهم‌ترین مراحل سئو وب‌سایت
    • ۱. تحقیق
    • ۲. گزارش دهی (گزارش اولیه برای تحلیل رقبا و تحقیق کلمات کلیدی رقبا)
    • ۳. استراتژی محتوا
    • ۴. تولید محتوا
    • ۵. بهینه سازی صفحه
    • ۶. استفاده از Schema و Structured Data
    • ۷. لینک سازی
    • ۸. سوشیال سیگنال (شبکه های اجتماعی)
    • ۹. گزارش دهی و آنالیز (گزارش ثانویه و نهایی در خصوص عملکرد انجام شده و آنالیز ترافیک سایت)
    • ۱۰. رنکینگ سایت

مراحل انجام سئو چیست. قبل از شروع یک پروژه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مهم است که فرآیند دخیل در یک کمپین سئو موثر را درک کنید و دقیقا بدانید که مراحل انجام سئو چیست. برای این منظور، فرآیند را به ده مرحله نشان داده شده در زیر تقسیم می‌کنیم و فعالیت های مربوط به هر یک از این مراحل را شرح می‌دهیم.

حتی اگر در نهایت فرآیند سئو سایت را به یک متخصص استخدام کنید، درک مولفه‌ها شما را به مصرف‌کننده‌ای آگاه‌تر از آن خدمات تبدیل می‌کند. در این مقاله به شما خواهیم گفت مراحل سئو وبسایت چیست و با ۱۰ مورد از مهم‌ترین مراحل آن آشنا خواهیم شد.

سئو به چه معناست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) عمل افزایش ترافیک وب سایت از نتایج جستجوی ارگانیک است. همه می‌توانند این کار را انجام دهند و تقریباً رایگان است. اما مانند بسیاری از موارد زندگی، موفقیت در درک فرآیند صحیح و پایبندی به آن است.

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. سئو فرآیندی است که برای کمک به یک وب سایت یا تولید محتوای متنی در رتبه بالاتر در گوگل انجام می‌شود.

تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پولی در این است که سئو شامل رتبه‌بندی �ارگانیک� است، به این معنی که برای حضور در آن فضا پولی پرداخت نمی‌کنید. برای ساده‌تر کردن درک سئو، بهینه‌سازی موتور جستجو به معنای برداشتن یک قطعه از محتوای آنلاین در طراحی سایت و بهینه‌سازی آن است. بنابراین پس از تولید محتوا و بهینه سازی سئو، وقتی کسی چیزی را در موتورهای جستجو مانند Google جستجو می‌کند، سایت شما را در بالای صفحه نشان می‌دهد. برای اینکه بیشتر با مفهوم سئو آشنا شوید مقاله سئو چیست رو مطالعه کنید

مراحل سئو چیست؟

فرآیند سئو به تمام فعالیت هایی اطلاق می‌شود که باید برای یک سایت اجرا شود تا به طور مداوم در موتورهای جستجو دیده شود.

این فرآیند تضمین می‌کند که در هر یک از ارکان سئو به موارد زیر توجه می‌شود:

  • محتوا: انتشار محتوایی با ارزش که کاربران جستجو می‌خواهند ببینند.
  • سئوی فنی: حصول اطمینان از خزیدن و ایندکس کردن سایت مورد نظر برای گوگل آسان باشد.
  • سئو در سایت: بهینه سازی محتوا و HTML برای کلمات کلیدی هدف.
  • سئوی خارج از سایت: ایجاد بک لینک با کیفیت بالا به سایت برای تقویت اعتبار دامنه آن.
مهم‌ترین مراحل سئو وب‌سایت

۱. تحقیق

تحقیق کلمات کلیدی به سادگی انتخاب لیستی از کلمات و عبارات مرتبط با کسب و کار شما است. به این فکر کنید که کدام کلمات به احتمال زیاد افراد را وادار به انجام کاری می‌کنند که می‌خواهید انجام دهند. شما میتوانید به وب سایت خود مراجعه کرده و روی آن کلمات تمرکز کنید.

همچنین شما می‌توانید از یک ابزار اختصاصی تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید، اما به عنوان یک مبتدی، عاقلانه است که در ابتدا کلمات کلیدی خود را به طور مستقیم انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قهوه برشته شده را می‌فروشید، ممکن است �قهوه برشته شده�، �قهوه کلمبیایی� و �روستر قهوه محلی� را انتخاب کنید.

۱-۱. کیورد ریسرچ (تحقیق کلمات کلیدی)

فرض کنید شما خدمات مشاوره می‌فروشید. خدمات شما ممکن است در طول یک سال 10000 دلار برای مشتریان هزینه داشته باشد. این مقدار کمی‌کمتر از هزار دلار در ماه است، بنابراین دور از ذهن نیست اما هنوز هم نسبتاً گران است.

اکنون، اگر برای �نکات رایگان رشد کسب‌وکار� در رتبه اول هستید، حدس بزنید چه نوع مخاطبی را جذب خواهید کرد؟

شما افرادی را وارد خواهید کرد که به دنبال چیزهای رایگان هستند! این بدان معنی است که آنها احتمالاً کارت اعتباری خود را در لحظه ورود به سایت شما تحویل نخواهند داد. این یک کلمه کلیدی می‌تواند هر ماه هزاران نفر را برای سایت شما ارسال کند. با این حال، احتمالاً مخاطب اشتباه است، بنابراین رتبه بندی برای آن منطقی نیست. بهتر است کلمه کلیدی دیگری را انتخاب کنید، حتی اگر به معنای صرف نظر از 990 بازدید در ماه باشد.

۱-۲. تحلیل رقبا (تحقیق رقابتی)

شما کلمه کلیدی مناسب را از ابتدا انتخاب کرده اید. از لحاظ ظاهری به کاری که انجام می‌دهید مربوط می‌شود، و با چیزی که می‌خواهید بفروشید همسو می‌شود. کار بعدی که انجام می‌دهید چیست؟

شما یک ابزار کلمه کلیدی مانند Ubersuggest را باز می‌کنید تا ایده های مرتبط با کلمه کلیدی را دریافت کنید. به طور طبیعی، شما شروع به جذب به سمت آنهایی می‌کنید که بیشترین تعداد جستجو را دارند، این چیزی که شما از دست می‌دهید این است که توانایی شما برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی اغلب بیشتر به رقابتی که با آن روبرو هستید بستگی دارد.

وقتی کلمات را میبینید با خود می‌گویید: �وای! ببینید، ای کلمه 35000 جستجو در ماه دریافت می‌کند. این عالی است!” چیزی که نمی‌دانید این است که صدها و صدها بک لینک و احتمالا سال‌هاطول می‌کشد تا حتی به رتبه بندی در صفحه اول به عنوان یک سایت جدید فکر کنید.

چرا؟ چون رقابت شدید است. سایت‌هادر حال حاضر برای کلمه کلیدی در صفحه یک رتبه بندی می‌شوند. این سایت‌ها مدتی در آنجا بوده‌اند، شهرت بالایی دارند و گوگل می‌داند که اطلاعات باکیفیتی ارائه می‌کنند. به این ترتیب آنها این جایگاه را به دست آورده اند. شما هنوز اعتماد گوگل را به دست نیاورده‌اید، و پیشی گرفتن از رقبا نیاز به مقدار زیادی دارد.

۲. گزارش دهی (گزارش اولیه برای تحلیل رقبا و تحقیق کلمات کلیدی رقبا)

گام بعدی در فرآیند سئو این است که چشم انداز جستجوی رقابتی را در جایگاه خود ارزیابی کنید. هدف در اینجا ارزیابی عملکرد سایر شرکت‌ها در بازار یا صنعت شما در برابر کلمات کلیدی هدف شماست. این مهم است زیرا از همان ابتدا مشخص می‌کند که برای رقابت موفقیت آمیز در گوشه گوگل خود باید چه استانداردهایی را رعایت کنید.

شما باید به سایت های رقیب که به طور مکرر در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر می‌شوند توجه زیادی داشته باشید و بفهمید که آنها چه کاری را به خوبی انجام می‌دهند.

این احتمال وجود دارد که محتوای آنها به خوبی ارائه شود و دارای ارزش باشد. بنابراین هر چیزی که به نظر می‌رسد درست است را یادداشت کنید تا بتوانید معیاری برای استراتژی محتوای خود تعیین کنید.

و در حالی که این امر بسیار مهم است که در نظر بگیرید که رقبای شما چه کاری را به خوبی انجام می‌دهند، باید به دنبال مناطقی باشید که آنها می‌توانند بهتر عمل کنند.

۳. استراتژی محتوا

کلید رتبه بندی بهتر و ترافیک بیشتر، انتشار مداوم بهترین محتوایی است که مخاطبان هدف شما فعالانه به دنبال آن هستند.

فرآیند سئو به سادگی نمی‌تواند بدون یک استراتژی محتوایی تعریف شده در هسته خود رشد ایجاد کند. اولین وظیفه برای ایجاد استراتژی محتوا، انجام ممیزی محتوا است.

هدف این است که بفهمید محتوای موجود شما چقدر در معیارهای مختلف تعامل و تبدیل عملکرد دارد. ممیزی همچنین شامل تجزیه و تحلیل شکاف محتوا است که نشان می‌دهد در حال حاضر چقدر برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بندی می‌کنید.

۴. تولید محتوا

وقتی صحبت از سئوی گسترده تر به میان می‌آید، دو مسیر به یک اندازه مهم وجود دارد: سئو داخلی و سئوی خارج از صفحه.

سئوی داخلی در مورد ایجاد محتوا برای بهبود رتبه شما است. این مورد به ترکیب کلمات کلیدی در صفحات و محتوای خود، نوشتن محتوای با کیفیت بالا به طور منظم میپردازد و اطمینان از اینکه متاتگ‌هاو عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و به خوبی نوشته شده اند، از جمله عوامل دیگر است.

سئوی خارج از صفحه بهینه سازی است که در خود وب سایت شما اتفاق می‌افتد، مانند کسب بک لینک. این بخش از معادله شامل ایجاد روابط و ایجاد محتوایی است که مردم می‌خواهند به اشتراک بگذارند. اگرچه کار بسیار زیادی می‌طلبد، اما برای موفقیت سئو ضروری است.

۵. بهینه سازی صفحه

یکی دیگر از مراحل حیاتی در فرآیند سئو این است که اطمینان حاصل کنید که تمام عناصر موجود در صفحه شما به طور کامل بهینه شده اند.

این عناصر درون صفحه برای اطلاع دادن به گوگل در مورد محتوای صفحات شما و کمک به مطابقت محتوای شما با جستارهای مرتبط بسیار مهم هستند.

سئوی درون صفحه شامل ادغام کلمات کلیدی هدف در عناوین صفحه، تگ‌های هدر، کپی متن و متن جایگزین تصویر صفحات وب شما است. هدف این است که به موتورهای جستجو قوی ترین سیگنال ممکن را بدهید مبنی بر اینکه محتوای شما با کلمات کلیدی مورد نظر شما مطابقت دارد.

البته، این بدان معنا نیست که باید صفحات و کد HTML خود را با کلمات کلیدی پر کنید تا به طور مصنوعی رتبه خود را افزایش دهید. انجام این کار تجربه کاربر را از بین می‌برد و حتی می‌تواند منجر به جریمه گوگل شود.

۵-۱.

هنگامی‌که یک کلمه کلیدی را انتخاب کردید، وقت آن است که آن را عملی کنید. ابتدا می‌خواهید عنوان صفحه وب خود را وارد کنید.

عنوان صفحه یکی از مهمترین مواردی است که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای تعیین اینکه چه چیزی در یک صفحه وب وجود دارد ارزیابی می‌کنند

۵-۲. تارگتینگ و مشخص کردن کلمات کلیدی هدفمند

۵-۳. Site map (نقشه سایت)

ایجاد یک نقشه سایت که شامل یک لیست به خوبی سازماندهی شده از پیوندها به تمام صفحات مهم سایت شما باشد و شامل یک لینک متنی به نقشه سایت در صفحه اصلی شما باشد، راه ایده آلی برای اطمینان از ایندکس شدن تمام صفحات سایت است. کنسول جستجوی گوگل برای این منظور ایده آل است.

۵-۴. بهینه سازی تگ ALt تصاویر

اینها برچسب هایی هستند که توسط کاربران سایت دیده نمی‌شوند اما گوگل آنها را میبیند. آنها در کد سایت تعبیه شده اند. برچسب‌های ALT به متنی اشاره می‌کنند که یک تصویر را توصیف می‌کند – کلماتی که هنگام حرکت ماوس روی برخی از تصاویر ظاهر می‌شوند. در بهینه سازی نام شرکت، یک تگ ALT که در پشت تصویر لوگوی شرکت شما قرار می‌گیرد ایده آل است و در سئو تصاویر موثر است. جهت این کار می‌توانید از افزونه بهینه سازی تصاویر استفاده کنید. همچنین در صورتی که سایت شما وردپرس میباشد میتوانید از افزونه‌هابرای بهینه سازی تصاویر در وردپرس استفاده نمایید.

متا تگ‌هاخطوطی از کد هستند که در بالاترین بخش کد سایت شما قرار دارند. آنها موضوع صفحه و ارتباط آن را به موتورهای جستجو منتقل می‌کنند. علاوه بر این، توضیحات کوتاهی از سایت شما که در برخی از نتایج جستجو گنجانده شده است از تگ توضیحات متا صفحه اصلی استخراج می‌شود و بنابراین باید به نفع سایت مورد استفاده قرار گیرد.

۵-۵. سئو تکنیکال

تعدادی از مسائل فنی مهم وجود دارد که بر تلاش‌های سئو تأثیر می‌گذارد که باید در صورت نیاز تأیید و اصلاح شوند. یکی از مهمترین بخش‌های آنالیز سئو سایت، بخش فنی سایت است. سئو تکنیکال موارد شامل سرعت سایت، امنیت سایت، ساختار URL، خزیدن و واکنشگرا بودن در تلفن همراه است.

  • Index status.

ایندکس شدن صفحات وب شما توسط گوگل (و سایر موتورهای جستجو) ضروری است. صفحاتی که ایندکس نشده اند نمی‌توانند رتبه بندی شوند.

اما چگونه می‌توانید بینید که چند صفحه ایندکس شده است؟

از سایت: اپراتور استفاده کنید.

وضعیت ارسالی نقشه سایت XML خود را در کنسول جستجوی Google بررسی کنید.

وضعیت نمایه سازی کلی خود را بررسی کنید.

  • Crawl budget.

بودجه Crawl یک مفهوم حیاتی SEO است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. وظایف و مسائل بسیار زیادی وجود دارد که یک متخصص سئو باید در نظر داشته باشد که اغلب در پشت سر گذاشته می‌شود. به طور خلاصه، بودجه خزیدن باید بهینه شود.

  • Crawl errors.

هر صفحه ای که در یک مرورگر وب بارگیری می‌شود دارای یک کد پاسخ است که در سرفصل های HTTP گنجانده شده است که ممکن است در خود صفحه وب قابل مشاهده باشد یا نباشد.

کدهای پاسخ متفاوتی وجود دارد که سرور برای برقراری ارتباط با وضعیت بارگذاری صفحه می‌دهد. یکی از شناخته شده ترین کدها، کد 404 پاسخ است.

به طور کلی، هر کدی بین 400 تا 499 نشان می‌دهد که صفحه بارگیری نشده است. کد پاسخ 404 تنها کدی است که دارای معنای خاصی است – این که صفحه در واقع از بین رفته است و احتمالاً به این زودی‌هاباز نخواهد گشت.

خطای 404 واقعی نیست، اما اگر به سرعت رفع نشوند، گوگل آن صفحات را فهرست‌گشایی می‌کند. بهتر است به طور منظم سایت خود را جستجو کنید تا ببینید آیا خطاهای 404 یا Soft 404 رخ می‌دهد یا خیر.

  • Internal links.

ساختار لینک داخلی به طور کامل توسط متخصصان سئو برای اکثر وب سایت‌هاکنترل نمی‌شود. ترکیبی از محتوا، تجربه کاربری، فناوری اطلاعات و سایر عوامل و ذینفعان درگیر هستند.

چالشی که با آن وجود دارد این است که ساختار لینک داخلی می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد سئو به طور کلی و در طیف وسیعی از عوامل سئو داشته باشد.

  • Site/page speed.

هیچ چیز به اندازه یک وب سایت کند خسته کننده نیست. زمان بارگذاری آهسته، تجربه کلی کاربر را مختل می‌کند و تأثیرات منفی بر پتانسیل تبدیل صفحات فرود شما دارد. از منظر سئو، گوگل کمتر احتمال دارد صفحات وبی را که بارگذاری آنها طولانی است، تبلیغ کند. بله، سرعت سایت یک رتبه بندی است.

  • Sitemaps.

ایجاد و به روز رسانی نقشه سایت XML شما یک عمل سئو ضروری است که در عین حال نادیده گرفته شده است. نقشه های سایت برای سایت‌هاو موتورهای جستجوی شما مهم هستند. برای موتورهای جستجو، نقشه سایت راهی آسان و سرراست برای به دست آوردن اطلاعات در مورد ساختار و صفحات وب سایت شماست.

نقشه های سایت XML برخی متا داده های مهم را نیز ارائه می‌دهند، مانند:

  • هر صفحه چند بار به روز می‌شود.
  • آخرین باری که عوض شدند.
  • چقدر صفحات در ارتباط با یکدیگر مهم هستند.

  • Redirects.

وب سایت‌ها ساختار را تغییر می‌دهند، صفحات را حذف می‌کنند و اغلب از یک دامنه به دامنه دیگر منتقل می‌شوند. مدیریت صحیح تغییر مسیرها برای جلوگیری از از دست دادن رتبه‌هاو کمک به موتورهای جستجو برای درک تغییراتی که انجام داده اید بسیار مهم است.

  • Broken links.

اصلاح لینک و کمپین لینک سازی بخشی جدایی ناپذیر از یک استراتژی موثر سئو است، اما اگر متوجه نباشید چیست یا چرا مهم است، می‌تواند ترسناک به نظر برسد.

ایجاد لینک کار آسانی نیست، بنابراین وقتی لینک‌هایی که به سختی به دست آورده‌اید ناگهان ناپدید می‌شوند یا زمانی که یک بک لینک شکسته پیدا می‌کنید، می‌تواند خسته‌کننده باشد، تلاش‌های سئوی شما را بی‌ارزش می‌کند و به اعتبار کلی سایت شما آسیب می‌زند.

  • HTTPS.

اگر می‌خواهید تجربه ایمن تری برای کاربران خود فراهم کنید و به رتبه بندی گوگل خود کمک کنید؟ یکی از راه های انجام هر دو این است که وب سایت خود را با HTTPS ایمن کنید.

  • AMP

برای اکثر سایت‌ها، این مورد شامل ایجاد یک کپی AMP بهینه شده برای موبایل از محتوای صفحه HTML5 موجود است. هنگامی‌که چنین جایگزین AMP در دسترس باشد، نسخه AMP در صفحه متعارف به کاربر ارائه می‌شود.

۶. استفاده از Schema و Structured Data

طرحواره نتیجه همکاری چندین موتور جستجو است. این اساسا فقط زیرمجموعه ای از تگ های HTML خاص است که نحوه نمایش محتوای شما توسط SERP‌هارا بهبود می‌بخشد.

۷. لینک سازی

هنگامی‌که از طریق کلمات کلیدی خود ارتباط را به موتورهای جستجو نشان دادید، زمان شروع کار سخت است: ایجاد پیوندهای ورودی به وب سایت خود از سایت های معتبر در صنعت یا جایگاه شما.

مسلماً این یکی از مهمترین مراحل سئو است که باید انجام دهید. تعداد و کیفیت لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می‌کنند برای گوگل و سایر موتورهای جستجو برای ارزیابی رتبه شما در شرایط مختلف بسیار مهم است. اگر مردم به شما لینک می‌دهند، به این معنی است که سایت شما اطلاعات معتبر و قابل اعتمادی را در مورد یک موضوع خاص ارائه می‌دهد.

۷-۱. لینک سازی داخلی

پیوندهای داخلی پیوندهایی از صفحات دیگر در همان وب سایت هستند، به عنوان مثال، پیوندی از یک مقاله به مقاله دیگر در وبلاگ شما. نقش اصلی آن‌ها در سئو کمک به ربات‌های جستجوگر برای خزیدن مؤثرتر صفحات و انتقال ارزش لینک از صفحات پیوند دهنده است.

۷-۲. لینک سازی خارجی

بک لینک‌هالینک هایی از وب سایت های خارجی هستند. آنها به عنوان رای عمل می‌کنند. هرچه “رای” بیشتری کسب کنید، شانس شما برای برتری در رقبا بیشتر است.

مشکل اینجاست که نمی‌توانید بک لینک‌ها و استراتژی لینک سازی را به طور کامل کنترل کنید. شما می‌توانید آنها را به صورت ارگانیک به دست آورید (منتظر بمانید تا مردم شما را کشف کنند و به شما پیوند دهند) یا آنها را بسازید (از مردم بخواهید به شما پیوند دهند).

۸. سوشیال سیگنال (شبکه های اجتماعی)

در بازاریابی، شما از جایی که ماهی‌هاهستند ماهی می‌گیرید. و ماهی‌هابه طور فزاینده ای از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند. قدرت اشتراک‌گذاری آنلاین از طریق رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را برای شرکت‌هایی فراهم می‌کند که مایلند زمان خود را برای استفاده از آن اختصاص دهند.

۹. گزارش دهی و آنالیز (گزارش ثانویه و نهایی در خصوص عملکرد انجام شده و آنالیز ترافیک سایت)

سئوی موفق یک فرآیند بدون توقف از تحقیق، آزمایش و ارزیابی است. اما یک سیستم گزارش دهی به خوبی تعریف شده برای پیگیری پیشرفت و مسائل مشکل ضروری است.

هرچه کنترل بیشتری در مورد عملکرد سایت خود در معیارهای مختلف کلیدی (رتبه‌بندی، بازدید، تبدیل و غیره) داشته باشید، شناسایی و رسیدگی سریع به مشکلات و حفظ دستاوردهایی که به دست آورده‌اید آسان‌تر خواهد بود.

۱۰. رنکینگ سایت

آخرین اما نه کم اهمیت ترین فاکتور، وقت آن است که نتایج تلاش های خود را بررسی کنید. به موتورهای جستجو زمان بدهید تا کار خود را انجام دهند (از چند هفته تا چند ماه)، و سپس مرتباً رتبه خود را بررسی کنید تا ببینید چه اتفاقی افتاده و پیشرفت خود را پیگیری کنید.

اگر به تازگی با سئو شروع کرده اید، می‌توانید با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر خود در گوگل، این رتبه را به صورت دستی و یا با استفاده از kpi بررسی کنید. همچنین توصیه می‌کنیم از کنسول جستجوی گوگل برای مشاهده رتبه بندی خود به صورت رایگان استفاده کنید و به طور مداوم استراتژی هایی برای بهبود عملکرد خود ارائه دهید. جهت اطلاعات بیشتر در مورد این که KPI چیست اینجا کلیک نمایید.

منبع : وب رمز



برچسب: ،
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۹:۵۲ توسط:seosite موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :