وبلاگ رایگان دانلود فیلم و سریال رایگان ساخت وبلاگ رایگان
حذف در پنل کاربری [X]
سئوي داخلي يا On-Page SEO چيست؟فاكتورهاي مهم در سئو داخلي سايت؟ آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت

آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت

آموزش صفر تا صد سئو سایت، بهینه‌سازی سایت، قرار‌گرفتن در صفحه اول موتور جستجو

سئوی داخلی یا On-Page SEO چیست؟فاکتورهای مهم در سئو داخلی سایت؟

سئوی داخلی یا On-Page SEO چیست؟

محتوای صفحه چیزی است که موجب برتری صفحه‌ی سایت در میان سایر وب‌سایت‎ها‎ می‎شود. این برتری توسط موتورهای جست‌و‌جو مشخص می‌شود. یک محتوای خوب باید بتواند به نیازها و درخواست‌های کاربران پاسخ دهد. این امر را می‌توان مشابه بازارهای تجارت در سراسر جهان که تولید را براساس تقاضا تنظیم می‎کنند، دانست. موتورهای جست‌و‌جو نیز براساس همین تقاضای کاربران، مجموعه‎ای از قوانین را در نظر می‎گیرند که وب‌سایت‎ها‎ با رعایت این قوانین، جایگاه خود را در میان نتایج ارتقا می‌دهند. سئوی داخلی به این معناست که روند آماده‌سازی محتوای وب‌سایت، براساس قوانین موتورهای جست‌و‌جو صورت می‎گیرد. در واقع با بررسی و کنترل میزان رعایت این اصول در وب‌سایت‌ها، رتبه‌بندی انجام می‌شود. نمونه‎ای از این نوع بهینه سازی را می‎توان در وارد کردن کدهای استاندارد HTML، تگ‎ها‎ و استفاده‌ی صحیح از کلمات کلیدی مشاهده نمود.

اهمیت انجام سئوی داخلی سایت

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، سئوی داخلی مهم است؛ چون به موتور جست‌و‌جو کمک می‌کند تا این نکته را درک کند که سایت شما و محتوای آن، کاملا با چیزی که کاربر به‌دنبال آن است، مطابقت دارد. شرکت گوگل دائما در حال به‌روزرسانی الگوریتم‌های جست‌و‌جو است و اینکه بتوانید سایت‌تان را همیشه در بالاترین رتبه‌ی ممکن قرار دهید، بسیار اهمیت دارد. سئو یک استراتژی مهم در بازاریابی دیجیتالی است؛ چون، بازدهی زیادی برای سایت دارد و به‌همین دلیل این‌قدر محبوب شده است. به‌بیان دیگر، سئو یک استراتژی بلندمدت و کم‌هزینه است که می‌تواند بازگشت سرمایه‌ی وب‌سایت را به‌طرز شگفت‌انگیزی بهبود دهد؛ پس، نباید از آن غافل شوید. از آن‌جا که نیمی از بازدیدهای سایت‌ها از طریق جست‌و‌جوی گوگل انجام می‌شود، توجه به سئوی سایت و بالا بردن آن، عاقلانه‌ترین کار است.

فاکتورهای مهم در سئو داخلی سایت

زمانی‌که سایت‌تان را طراحی می‌کنید، باید حتما به سئوی داخلی و خارجی آن توجه کنید تا بتوانید بهترین رتبه را در نتایج جست‌و‌جوی گوگل به‌دست آورید. فاکتورهای زیادی روی سئوی On-page تاثیر دارند که در ادامه برخی از مهم‌ترین فاکتورها را معرفی می‌کنیم:

تولید محتوا

محتوا را می‌توان مهم‌ترین فاکتور در سئوی On-page دانست. اگر بخواهید در سئو بهترین نتیجه را به‌دست آورید، بیش‌از هر چیز روی محتوای یونیک و مرتبط تمرکز داشته باشید. برخی از تکنیک‌هایی که برای سئوی محتوا باید انجام دهید، این‌ها هستند:

  • در متن تمام سؤالات احتمالی مخاطبان را پاسخ دهید؛
  • تیترهای جذاب و حاوی کلمات کلیدی انتخاب کنید؛
  • از کلمه‌ی کلیدی به‌درستی در متن استفاده کنید؛
  • عبارات مرتبط با کلمه‌‌ی کلیدی به‌کار ببرید؛
  • متن‌ها را با پاراگراف‌بندی و ساختاری مشخص، نظم دهید.

ایجاد لینک داخلی

در صورتی که یک مطلب لینک‌دار نباشند، از نظر کاربران اینترنتی هیچ تفاوتی با یک مطلب عادی ندارد و حتی در برخی مواقع، ممکن است که میزان ترافیک سایت کاهش ‎یابد. به‌عبارت دیگر، لینک‌ دادن می‌تواند به مطلب شما اعتبار ببخشد. مطالبی که دارای لینک بیشتر هستند، در موتورهای جست‌و‌جو بهتر دیده می‌شوند؛ زیرا، سنسورهای موتورهای جست‌و‌جو به‌صورت کاملاً خودکار، این مطالب را شناسایی و در صفحه‌ی اول نتایج جست‌و‌جو، برای کاربران اینترنتی به نمایش می‎گذارند.

انتخاب عنوان صفحه

بعد از اینکه کاربران اینترنتی وارد صفحه‌ی سایت می‎شوند، انتظار دارند که عناوین سایت بکر، تازه و متمایز از دیگر عناوین داخل وب باشد. برای انتخاب عنوان مناسب می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • علاوه بر عنوان اصلی، باید از عناوین فرعی و تگ‎ها‎ نیز استفاده کنید؛
  • کلیدواژه‎ها‎ به صورت مناسب، منطقی و مرتبط با سایر واژه‎ها‎ استفاده شود؛
  • نام برند محصولات در پایان عنوان اصلی صفحه استفاده شود؛
  • تعداد کاراکترهای عنوان اصلی صفحه نباید خیلی طولانی باشد؛ زیرا موجب کاهش رتبه سایت می‌شود.
  • عنوان اصلی و سایر عناوین فرعی درون متنی را باید واضح، روشن، بدون ابهام و رسا بنویسید و در صورت نیاز از علامت‌های نوشتاری به‌منظور درک بهتر مطلب استفاده کنید؛
  • عناوین باید کاملاً منطبق با متن اصلی باشد؛
  • استفاده از خط عمودی در زیر عنوان اصلی، موجب مرتب شدن آن می‎شود.

توضیحات متا

توضیحات متا، شامل سه خطی است که در زیر عنوان سایت، در نتایج جست‌و‌جو نمایش داده می‎شود. این توضیحات هر چقدر جذاب، تازه و نو و مرتبط با کلمات کلیدی باشد، مطلوب‎تر است. کاربران اینترنتی معمولا بعد از توجه به عنوان صفحه سایت، توضیحات متا را مطالعه می‎کنند و در صورتی که با نیاز و تقاضای آن‌ها مطابقت داشته باشد، روی صفحه‌ی سایت کلیک می‎کنند و به عنوان بازدیدکننده وارد سایت می‎شوند؛ به‌همین‌دلیل، باید روشن، واضح و چکیده‌ای از محتوای صفحه باشد تا جست‌و‌جوگر را برای انتخاب بهتر یاری کند.

انتخاب کلمات کلیدی

برای ایجاد یک محتوای خوب و سئو شده، توجه به کلمات کلیدی اهمیت زیادی دارد. این کلمات باید قبل از شروع کار انتخاب شوند و سپس متن براساس آن‌ها تهیه شود. میزان کیوردهای استفاده شده در نوشته باید با چگالی مناسبی توزیع شود و نباید در نوشتنشان زیاده‌روی کرد و باید به‌طرز منطقی این کلمات به کار گرفته شوند.

بولد و ایتالیک نمودن کلمات کلیدی

از آنجا که کلمات کلیدی مهم‌ترین موضوعی است که کاربران و جست‌و‌جوگران اینترنتی به‌دنبال آن هستند، لذا بولد کردن و ایتالیک نمودن آن‌ها موجب بالا رفتن ارزش و اعتبار صفحه‌ی سایت می‌شود. البته باید توجه داشت که در این‌کار زیاده‌روی نکنیم؛ چون بولد کردن بیش از اندازه‌ی واژه‌ها، موجب سردرگمی بازدیدکننده می‎شود.

قالب‌بندی و استفاده از تگ هدینگ 1

کاربرد تگ هدینگ ‌1 به جست‌و‌جوگران و موتورهای اینترنتی اعلام می‎کند که صفحه‌ی وب‌سایت مهم است. تگ‌های H‎ از 1 تا 6 وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها 1 تا 3 هستند. فونت تگ هدینگ نسبت به بقیه‌ی متن بزرگ‌تر است که‌ البته می‎توان با استفاده از تکنیک‎ها‎ی CSS اندازه، فونت و حتی رنگ متن را نیز تغییر داد. چنانچه H1 برای عنوان اصلی صفحه و H2 برای برچسب‎ها‎ استفاده شود، رتبه‌ی وب‌سایت نیز افزایش پیدا می‎کند.

استفاده از مطالب علمی و جدید

با توجه به ای نکه از یک سو سنسورهای موتورهای جست‌و‌جو به متون تکراری و کپی شده حساسند و با شناسایی متون کپی شده، رتبه‌ی سایت را کاهش می‎دهند و از سوی دیگر کاربران اینترنتی نیز به‌دنبال مطالب علمی و فارغ از تبلیغات هستند، لذا توجه به دو مؤلفه‌ی علمی بودن محتوای سایت و کپی‌برداری نکردن، از اهمیت خاصی برخوردار است. در سئوی داخلی این مسئله، باید سرلوحه‌ی عملکرد مدیران وب‌سایت‎ها‎ قرار گیرد.

بارگذاری تصاویر

بارگذاری تصاویر در کنار مطالب خواندنی و جذاب، به درک بهتر متون کمک می‌کند. البته باید توجه داشت تصاویری که در سایت بارگذاری می‌شوند، کم‌حجم باشند و نام متناسب با موضوع مطلب برای آن انتخاب کنیم. بهتر است در محتوای سایت از تگ ALT نیز در هنگام بارگذاری تصاویر استفاده شود.

ریسپانسیو

سئوی موبایل یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های جدید سئو است که باید در هنگام طراحی سایت در نظر بگیرید. یک سایت ریسپانسیو در تمامی پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل نمایش درستی دارد و در هنگام جست‌و‌جوی موضوع در گوگل با پلتفرم‌های موبایل بالاتر قرار می‌گیرد. ریسپانسیو بودن یک مبحث پیچیده و گران‌قیمت است؛ چون تغییر هر چیزی برای نمایش در موبایل کار راحتی نخواهد بود؛ اما، نباید از آن غافل شوید.

امنیت سایت

یک سایت امن رتبه‌ی بالاتری در گوگل دارد؛ این موضوع را گوگل از سال 2014 در الگوریتم‌های خود بررسی می‌کند. هدف گوگل از این‌کار امن‌سازی فضای وب است. یکی از مهم‌ترین اقدامات برای تامین امنیت سایت استفاده از پروتکل HTTPS است.

تجربه‌ی کاربری

عواملی نظیر ساختار سایت، طراحی بصری و چارچوب طراحی سایت، به‌عنوان یک سیگنال سئو عمل می‌کنند. توسعه‌دهندگان وب به‌خوبی می‌دانند که برای بهبود سئوی سایت، چقدر این فاکتورها مهم هستند و توجه ویژه‌ای به آن‌ها دارند.

سرعت

سرعت یک فاکتور مهم در بهبود سئوی سایت است. سایت شما چه در نسخه‌ی دسکتاپ و چه موبایل، باید به سرعت بارگزاری شود. اگر سایت شما تجربه‌ی کاربری خوبی نداشته باشد، روی سرعت سایت هم تاثیر می‌گذارد. البته عوامل دیگری نظیر حجم فایل‌ها نیز می‌تواند روی سرعت سایت اثر منفی داشته باشد.

منبع: وبکده

سوالات متداول

آیا لینک دهی برای سئو داخلی خوب است؟

پیوندهای داخلی به گوگل کمک می کنند تا تمام صفحات سایت شما را پیدا، فهرست و درک کند. اگر از آنها به صورت صحیح استفاده کنید، پیوندهای داخلی می توانند اعتبار صفحه (همچنین به عنوان را به صفحات مهم ارسال کنند.

تعریف سئو داخلی چیست و چرا اهمیت دارد؟

به کلیه فعالیت هایی که در راستا سئو سایت درون وب سایت انجام می شود سئو داخلی گفته می شود. سئو داخلی به عنوان زیر ساخت بهینه سازی سایت مهمترین کاری است که قبل از انجام هر کاری می بایست در وب سایت انجام شود

لینک دهی داخلی چگونه تعریف می شود؟

لینک دهلی داخلی، یک پست یا یک صفحه را به دیگری متصل می کند. این را می توان با لینک دادن محتوای متنی یا تصویری به عنوان منبع انجام دهید. ایجاد لینک‌ها از طریق کلمات رایج‌ تر از استفاده از تصاویر است.

تفاوت بین بک لینک و لینک داخلی چیست؟

بک لینک ها لینک هایی از سایر وب سایت ها هستند که به سایت شما اشاره می کنند. لینک های داخلی لینک هایی هستند که از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگر اشاره می کنند. هر دو دارای ارزش سئو هستند، اما بک لینک ها معمولا سخت تر هستند و بنابراین ارزشمندتر به حساب می آیند.

چه تعداد لینک داخلی برای سئو مناسب است؟

صفحه من باید چند لینک داخلی ورودی داشته باشد؟ برای اکثر وب‌سایت‌ها و برای بیشتر صفحات آن وب‌سایت‌ها، تعداد بهینه پیوندهایی که به محتوای شما اشاره می‌کنند باید حدود 20 باشد. مانند سایر موارد مرتبط با سئو، این تعداد بستگی به ابعاد سایت شما دارد.

کارکرد اصلی سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در سئو سایت تاثیر مستقیم داشته و مواردی از قبیل تغییر در محتوا و متا تگ ها را در بر می گیرد.

چند نوع سئو داخلی وجود دارد؟

سئو داخلی را می توان به طور کلی به سه دسته تقسیم کرد: محتوا، HTML و معماری وب سایت.

منبع :سئوکار



برچسب: ،
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۹:۱۳ توسط:seosite موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :