وبلاگ رایگان دانلود فیلم و سریال رایگان ساخت وبلاگ رایگان
حذف در پنل کاربری [X]
اهميت برچسب در سئو سايت آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت

آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت

آموزش صفر تا صد سئو سایت، بهینه‌سازی سایت، قرار‌گرفتن در صفحه اول موتور جستجو

اهمیت برچسب در سئو سایت

آیا برچسب‌گذاری بر سئو تاثیر دارد؟

مسلما بله! هر اقدامی که در سایت انجام می‌دهید تاثیر مستقیم یا غیرمستقیمی بر سئوی سایت خواهد داشت. در گذشته ما شاهد این بودیم که مدیران سایت‌ها یا وبلاگ‌ها با به‌کار بردن برچسب‌های زیاد قصد داشتند که روی موتورهای جستجو تاثیر بگذارند. گرچه عملا این اتفاق هم می‌افتاد و گوگل که الگوریتم‌های پیشرفته امروزی را نداشت به این صفحات اهمیت بیشتری می‌داد.

چیزی که در نهایت اتفاق افتاد این بود که سایت‌ها پر شدند از صدها صفحه آرشیو برچسب که به محتواهای سایت پیوند می‌خوردند. این صفحات برچسب اساساً به محتوای تکراری، صفحات بی‌ارزش تبدیل شدند و با بروز شدن الگوریتم‌های گوگل دیگر استفاده از برچسب یک امتیاز مثبت تلقی نشد. بنابراین، استفاده از برچسب‌ها برای پیوند دادن محتوا، محبوبیت خود را کم‌کم از دست داد.

جان مولر متخصص گوگل در پاسخ به کارشناس سایت searchenginejournal درباره تاثیر برچسب‌گذاری بر سئو، با رد تاثیر مستقیم آن، می‌گوید:

“استفاده از برچسب‌ها فقط می‌تواند راهی برای کمک به گوگل برای کشف صفحات وب بیشتر در مورد موضوعات مشابه باشد.”

مزایا و تاثیر برچسب در سئو سایت تا چه اندازه است؟

مزیت اصلی برچسب گذاری برای سئو، دیده شدن موتورهای جستجو است. در واقع زمانی که شما یک Tag رو به یک صفحه اضافه می کنید، اون صفحه به آرشیو مربوط به اون تگ اضافه میشه و در نتیجه وقتی که مخاطب روی اون برچسب کلیک می کنه،

همه پست های مرتبط با اون تگ برای کاربر نمایش داده میشه و این باعث می گردد که کاربر مدت زمان بیشتری در سایت چرخ بزند و مطالب مرتبط بیشتری رو ببیند، در نتیجه، dwell time یا زمان ماندگاری مخاطب در سایت و ترافیک صفحات مختلف افزایش می یابد لذا نحوه برچسب گذاری صحیح و اهمیت آن در سئو براحتی در این مرحله قابل نمایان است

نحوه استفاده صحیح از برچسب یا تگ (Tag) در سئو

پس از آنکه اشتباهات رایج در استفاده از برچسب را بررسی کردیم، حالا وقت آن رسیده تا در این قسمت از مقاله «برچسب یا Tag چیست» به آموزش نحوه صحیح استفاده از آن بپردازیم. نکاتی که در ادامه ارائه می‌کنیم را انجام دهید تا از اشتباهات و تبعات آن‌ها به ‌دور باشید:

تگ‌های کوتاه انتخاب کنید: به ‌طور کلی توصیه می‌شود از عبارات بلند یا جملات برای برچسب‌ها استفاده نکنید. بلکه بهتر است کلمات یا عباراتی در حد سه کلمه را برای برچسب‌گذاری روی متن به‌ کار ببرید. وقتی از عبارت‌های طولانی استفاده می‌کنید، در واقع دسته‌بندی حاصل از آن را محدود می‌کنید و صفحات کمتری شامل آن برچسب می‌شوند. در نتیجه مجبور می‌شوید برچسب‌های بیشتری بسازید و تعداد صفحات سایت را افزایش دهید.

از تعداد برچسب کمی استفاده کنید: با ایجاد هر برچسب، شما در واقع یک صفحه در سایت خود می‌سازید. این صفحات توسط ربات‌های گوگل شناسایی شده و خزش می‌شوند. درنتیجه بودجه خزش سایت شما صرف آنها می‌شود. بنابراین بهتر است تا می‌توانید برای هر صفحه از تگ‌های کمتری استفاده کنید. ضمن اینکه ردیف‌ کردن تگ‌های زیاد در کنار هر متن، ظاهر نه‌ چندان دلچسبی برای صفحات سایت شما می‌سازد و کاربران را گیج و خسته می‌کند.

برچسب‌ها با دسته‌ها و کلمات کلیدی سایت متفاوت باشند: قبلا اشاره کردیم که استفاده غلط از برچسب می‌تواند باعث ایجاد هم‌نوع‌خواری شود. به ‌همین دلیل باید مراقب باشید از دسته‌بندی‌ها و کلمات کلیدی اصلی در برچسب‌ها استفاده نکنید. در ضمن استفاده از نام دسته‌بندی‌ها در برچسب به‌ طور کلی یک کار زاید بوده و تنها باعث سردرگمی کاربران می‌شود.

تگ‌های قبلی را به یاد داشته باشید: تا اینجا تاکید زیادی بر خودداری از به ‌کار بردن تگ‌های مشابه و متعدد کردیم. چراکه این کار بزرگترین و معمول‌ترین اشتباه ممکن در استفاده از برچسب‌ها است. معمولا افراد هنگام ایجاد صفحه، هر کلمه مرتبط با متن را که به ذهنشان می‌رسد، به‌ عنوان برچسب صفحه درنظر می‌گیرند، اما این کار فقط صفحات زامبی، محتوای تکراری و احتمالا هم‌نوع‌خواری ایجاد می‌کند. بهتر است تا می‌توانید در هر صفحه به جای ایجاد تگ جدید، از تگ‌های قبلی استفاده کنید تا صفحات آنها تقویت شوند.

نقش برچسب‌های درست در سئوی سایت

استفاده درست از برچسب‌ها نه ‌تنها مشکلی برای سایت ایجاد نمی‌کند بلکه می‌تواند تاثیرات مثبتی هم بر سئوی سایت داشته باشد. به‌طورکلی استفاده به‌جا از برچسب‌ها می‌تواند در ساختن یک تجربه خوب برای کاربران تاثیر زیادی داشته باشد. چراکه کار آنها را برای جستجوی محتوای مورد نیازشان کم می‌کند، در نتیجه زودتر به چیزی که می‌خواهند می‌رسند و احتمال ماندگاری یا برگشت آن‌ها به سایت شما بیشتر می‌شود.

بدین ‌ترتیب برچسب‌ها می‌توانند غیرمستقیم بر سئوی سایت تاثیر مثبت داشته باشند. اما فارغ از تاثیر غیرمستقیم، شما می‌توانید با به‌کاربردن برچسب‌ها، صفحاتی بسازید که برای یک کلمه کلیدی رتبه بگیرند. در واقع بدون اینکه محتوای اختصاصی برای برچسب‌ها تولید کرده باشید، می‌توانید در کلمه کلیدی مربوط به آن، رتبه بگیرید.

چرا استفاده بی‌رویه و اشتباه از برچسب‌ها، سایت شما را به نابودی می‌کشد؟

آنچه که تا اینجای مقاله برچسب یا Tag چیست، تاکید زیادی بر آن داشتیم دوری از اشتباهات در استفاده از برچسب‌ها است. حتی یک اشتباه در انتخاب برچسب مناسب می‌تواند سایت شما را دچار هم‌نوع‌خواری کرده یا محتوای تکراری ایجاد کند. هر کدام از این مشکلات به ‌تنهایی می‌توانند زحماتی که برای سئوی یک یا چند صفحه کشیده‌اید را هدر بدهند. حال تصور کنید در هر صفحه از سایت‌تان انبوهی از برچسب‌های مشابه، تکرای و طولانی را به کار برده باشید.

در این حالت سایت خود را با انبوهی از صفحات بی‌محتوا و زامبی پر می‌کنید که فقط بودجه خزش سایت را هدر می‌دهند. همچنین محتوای بسیاری از این صفحات تکراری شده و باعث می‌شود اعتبار شما نزد گوگل پایین بیاید. علاوه بر این در چنین شرایطی تقریبا قطعی است که صفحات زیادی از سایت شما دچار هم‌نوع‌خواری شده و همه کاری که برای سئوی صفحات انجام داده‌اید، بر باد رود.

وقتی این اتفاقات در مقیاس وسیعی رخ دهند، تقریبا سایت خود را به نابودی کشیده‌اید. زیرا به ‌دلیل هدر رفتن بودجه خزش سایت، نه ‌تنها صفحات زیادی از سایت شما خزش نمی‌شوند، بلکه آنهایی هم که خزش می‌شوند، احتمالا در موارد زیادی شامل محتوای تکراری و هم‌نوع‌خواری شده و در نتایج جستجوی گوگل قرار نمی‌گیرند. در نهایت گوگل قرار نیست کوچکترین اعتباری برای چنین سایتی درنظر بگیرد.

منبع:تیکو - 10مهارت - وب 24



برچسب: ،
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۹:۰۶ توسط:seosite موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :