جایگاه صحیح کلمات کلیدی در متن کجاست؟
جایگاه صحیح کلمات کلیدی در متن کجاست؟
همانطور که می دانید یکی از مهم ترین عناصر در سئو وبسایت ها استفاده از انواع کلمات کلیدی در بخش های مختلف محتوای متنی است.اما قطعاً نمی توان روند بکار گیری انواع کلمات کلیدی را بدون هیچ گونه اصول و قواعدی پیش ببریم. در تکنیک بکارگیری کلمات کلیدی برای بهبود وضعیت سئو موضوعات مختلفی مطرح می شود که مهم ترین آنها موارد زیر هستند:
1.انتخاب مناسب ترین کلمات کلیدی که با موضوع کلی متن مقاله در تناسب و مرتبط باشند.
2.تعداد کلمات کلیدی استفاده شده در متن که با اصطلاح چگالی یا تراکم کلمات کلیدی مطرح می شود.
3.جایگاه کلمات کلیدی در متن
در واقع علاوه بر این که کلمات کلیدی باید در نسبت کاملی با موضوع کلی محتوای متنی باشد، میزان استفاده از آن و همچنین جایگاه استفاده از کلمات کلیدی نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.
"در ادامه قرار است که در خصوص جایگاه کلمات کلیدی مطالبی را عنوان کنیم. با ما همراه باشید."
جایگاه صحیح کلمات کلیدی در متن کجاست؟به دلیل این که بر اساس اصول تعریف شده تقریبا در 3 درصد از کل یک متن باید کلمات کلیدی لحاظ شود اما نمی توان تمامی کلمات کلیدی را در یک جا به صورت متراکم استفاده کرد. بنابراین باید در بهترین جایگاه و به صورت پراکنده از کلمات کلیدی استفاده شود تا کارایی آن ظاهر گردد.به همین دلیل در این بخش جایگاه های مختلفی را معرفی می کنیم که می توانید در آن بخش ها کلمات کلیدی را بکار گیرید.
1. عنوان یا تایتل مقاله:اولین و اصلی ترین بخشی که می تواند تا حد زیادی کاربران را به سمت وبسایت جذب کند و باعث شود که یک کاربر روی لینک کلیک کند عنوان مقاله یا تایتل است.
به همین دلیل توصیه می شود که کلمات کلیدی به نحو صحیح و جذاب در عنوان مقاله قرار داده شوند تا به نوعی انگیزه در کاربر یا مخاطب ایجاد کنند که از وبسایت بازدید کند.
به لحاظ کیفی لازم است که نحوه استفاده از کلمه کلیدی منجر به از بین رفتن معنای محتوا نشود و ساختار عنوان مقاله را با چالش روبرو نکند. برای مثال برخی از افراد تصور می کنند که به هر قیمتی باید کلمه کلیدی در عنوان مقاله بکار گرفته شود. در حالی که نمی دانند به موازات اهمیت استفاده از کلمه کلیدی ضرورت دارد که ظاهر عنوان نیز جذاب باشد.
از سوی دیگر از جهت کمیت یا مقدار استفاده از کلمه کلیدی در عنوان مطلب نیز باید گفت که حداقل یک مرتبه و در همان بخش ابتدایی و آغازین عنوان مقاله کلمه کلیدی را بیاورید. آمار ها نشان می دهد که این عامل یعنی استفاده از کلمات کلیدی در عنوان مقاله تا حد زیادی می تواند در سئو و بهبود جایگاه و رتبه های سایت اثر بخش باشد.
2. تگ های هدینگ یا HTMLبکارگیری کلمات کلیدی در تگ های h1 و h2 از اهمیت اساسی برخوردار است. تگ هایی که به عنوان تگ های هدینگ شناخته می شوند و در ضمن متن اصلی مشخص شده اند، سر تیتر ها را از محتوا جدا می کنند. به همین دلیل در صورتی که کلمات کلیدی در آن ها مورد استفاده قرار گیرد تا حد زیادی می توان شاهد بهبود وضعیت سئو وبسایت بود.
البته نحوه استفاده این تکنیک برای سئو سایت باید به نحو درستی انجام شود تا نتایج منفی در پی نداشته باشد. از جمله این که میزان کلمات کلیدی باید متناسب با هدینگ باشد. برای مثال از تعداد زیادی از کلمات کلیدی در تگ های هدینگ استفاده نکنید.
همانطور که می دانید بر اساس الگوریتم های جدید گوگل بکار گیری زیاد از کلمات کلیدی در ضمن متن به نوعی نقطه منفی محسوب می شود و باعث می گردد که گوگل وبسایت را جریمه کند. در نتیجه سئو وبسایت در جهت منفی حرکت خواهد کرد.
در صورتی که می خواهید در زمینه چگالی یا تراکم کلمات کلیدی در متن اطلاعاتی دقیق کسب کنید، توصیه می کنیم که به مقاله ای با همین عنوان در وبسایت ما مراجعه کنید. زیرا که در آن به صورت مفصل و اختصاصی به این مبحث پرداخته و بسیاری از پرسش های کاربران را در این زمینه پاسخ گفته ایم.
برای مطالعه چگالی کلمات کلیدی به مقاله آن مراجعه کنید.
3. استفاده از کلمات کلیدی در طول متن و محتوای اصلی زیر تیتر هاعلاوه بر این که لحاظ کردن کلمات کلیدی در تیتر ها می تواند با نتایج مثبتی همراه باشد از بخش های دیگری که نباید از آن ها غافل شوید، محتوای اصلی مقاله است.طبیعی است، موضوعی که در آن زمینه به نگارش مقاله پرداخته اید ارتباط وثیقی با کلمات کلیدی خواهد داشت. در واقع کلمات کلیدی به نوعی خلاصه شده متن اصلی مقاله هستند و به کاربر و گوگل نشان می دهند که قرار است در مقاله چه مباحثی مورد بررسی قرار گیرد. از این رو نیاز است که در بخش های مختلف مقاله به تناسب موضوعی که در آن به بحث و بررسی پرداخته اید از کلمات کلیدی نیز استفاده کنید.
برخی از افراد که تولید محتوا انجام می دهند تصور می کنند که تمامی متن یک مقاله باید در خدمت استفاده از انواع کلمات کلیدی باشد. اما همانطور که می دانید گوگل نسبت به وبسایت هایی که در متون آنها کلمات کلیدی به وفور استفاده می شود حساس شده و آن ها را به نوعی متخلف شناسایی می کند. زیرا که این اقدام مخالف با الگوریتم های جدید گوگل می باشد. به همین دلیل نیاز است که در هر موقعیتی که مناسب است و کلمات کلیدی در تناسب کامل با متن هستند از آنها استفاده کنید.
از دیگر تکنیک هایی که سبب می شود بکارگیری کلمات کلیدی منجر به اذیت شدن کاربر و جریمه وبسایت نشود بکار گیری انواع کلماتی است که به نوعی هم معنی یا مترادف کلمات کلیدی هستند.
برای مثال اگر درباره جراحی بینی صحبت می کنید، می توانید در بخش هایی از عمل بینی یا عمل دماغ یا عمل زیبایی بینی یا جراحی زییایی بینی استفاده کنید. تمامی این کلمات در یک راستا هستند و می توانند شما را به هدف تان برسانند بدون این که دچار تکرار بیهوده شوید.
4. بکارگیری کلمات کلیدی در آدرس صفحه (URL)بکارگیری کلمات کلیدی در آدرس صفحه به منظور آگاهی افراد در خصوص موضوع لینکی که برای آن ها ارسال شده است.زمانی که در آدرس صفحه کلمات کلیدی استفاده می شود احتمال این که افراد روی لینک آن کلیک کنند بیشتر می شود. کلیک کردن بر آدرس صفحه نیز موجب بهبود وضعیت سئو وبسایت و صفحه خواهد شد.
5. بکارگیری کلمات کلیدی در تگ ALTنامی که برای تصاویر بکار می گیرید بهترین جایگاه برای استفاده از انواع کلمات کلیدی هستند. زمانی که کلمات کلیدی در نام تصاویر استفاده می شوند احتمال این که در جستجو های تصاویر گوگل نیز وبسایت شما در نتایج قرار گیرد افزایش پیدا می کند.
1.استفاده از کلمات کلیدی در لینک های داخلی و خارجی
2.استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات صفحه یا Meta Description
توضیحاتی با عنوان توضیحات متا نام برده می شود بهترین راهکار در جهت جذب مخاطب یا کاربر به سمت مطالعه مقاله وبسایت تان است. به میزانی که Meta Description از جذابیت و قدرت بالایی برخوردار باشد می توانیم امیدوار باشیم که احتمال کلیک کردن کاربر روی آن افزایش می یابد. کافی است که در همان بخش های ابتدایی توضیحات متا از کلمه کلیدی استفاده کنید و به نوعی به کاربر بگویید که در مقاله قرار است با چه نکاتی مواجه شود که تا کنون نمی دانسته و با دانستن آن چه تغییراتی را تجربه خواهد کرد.
منبع : ناپ شاپ
برچسب: ،