وبلاگ رایگان دانلود فیلم و سریال رایگان ساخت وبلاگ رایگان
حذف در پنل کاربری [X]
سئو خارجي (seo off page) شامل چه مواردي مي شود؟ آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت

آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت

آموزش صفر تا صد سئو سایت، بهینه‌سازی سایت، قرار‌گرفتن در صفحه اول موتور جستجو

سئو خارجی (seo off page) شامل چه مواردی می شود؟

سئو خارجی (seo off page)شامل چه مواردی می شود؟

حال که با مزایا و عوامل موثر بر سئو خارجی آشنا شدیم، نوبت به معرفی 15 تکنیک مختلف برای رشد برند و افزایش تعداد ورودی‌های گوگل می‌رسد. اگر به‌درستی از این تکنیک‌ها استفاده شود، تعداد بازدیدکننده‌های سایت شما در طول زمان افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

موارد سئو خارجی

1. لینک سازی

لینک بیلدینگ یا لینک سازی یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در هر استراتژی برای بهبود سئو خارجی است. هرچند، شما باید دقیقا بدانید که چگونه از آن باید به عنوان یک تاکتیک سئو آف پیچ باید استفاده کرد. یکی از اهداف اصلی از لینک سازی، افزایش اعتبار کسب‌وکار است است. زمانی که شما لینکی از یک سایت با اعتبار بالا دریافت می‌کنید، به اعتبار سایت شما نیز افزوده می‌شود. با این تفاسیر، هدف اصلی شما باید دریافت لینک های باکیفیت از سایت‌های معتبر دیگر باشد. توجه داشته باشید که در این زمینه، کیفیت همیشه مهم‌تر از کمیت است.

2. برندسازی

برندها و فعالیت‌هایی که آن‌ها دارند همیشه مورد توجه گوگل بوده است. برندسازی نه‌تنها بخشی از استراتژی بازاریابی و SEO، بلکه باید بخشی از رویکرد شما برای سئو خارجی باشد. برای موفقیت در این زمینه باز هم باید روی اعتبار دامنه و پیدا کردن راه‌های مختلف برای بالا بردن آن کار کرد. اما برندسازی چه ارتباطی با استراتژی سئو دارد و چه عواملی به موفقیت شما کمک خواهند کرد؟

جستجوی برند

یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها، افزایش جستجوی برند شما توسط کاربران است؛ این می‌تواند شامل جستجوی اسم برند، محصولات یا حتی دامنه شما باشد. برای اینکه متوجه شوید برند شما چقدر توسط کاربران در طول زمان جستجو شده است، می‌توانید از ابزارهای مختلفی مثل SEMRUSH و گوگل ترندز استفاده کنید.

صفحه نتایج موتور جستجوی برند (Brand SERP)

این در واقع همان صفحه‌ای است که وقتی کسی نام برند شما را جستجو می‌کند، نمایش داده خواهد شد. چیزی که در این صفحه نمایش داده می‌شود، همان دیدگاهی است که گوگل از برند شما دارد. به همین جهت، همواره روی ارزیابی و بهینه‌سازی این بخش باید تمرکز داشته باشید.

3. بازاریابی محتوا

برخی تصور می‌کنند که بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ صرفا به سئو آن پیچ و وب‌سایت شما مربوط می‌شود. اما اگر بخواهیم یک نگاه کلی‌تر داشته باشیم، می‌توان گفت انتشار یک محتوای خوب بر روی سایت، تنها بخشی از این رویکرد بوده و تمام محتوایی که شما در هر جایی از وب منتشر می‌کنید نیز شامل بازاریابی محتوا می‌شود. این یعنی اگر شما یک پست مهمان در سایتی دیگر بنویسید یا به کمک یک اینفوگرافی، یک بک لینک از سایتی معتبر بگیرید، در واقع بازاریابی محتوا انجام داده‌اید.

بازاریابی محتوا، فرصتی عالی برای ایجاد یک محتوای جذاب و تعامل‌برانگیز برای بهبود سئو خارجی است که باعث می‌شود سایر سایت‌ها یا افراد آن را به اشتراک بگذارند یا به صفحه آن محتوا لینک بدهند. موارد زیر برخی از مرسوم‌ترین تاکتیک‌های بازاریابی محتوا هستند:

  • پست‌های وبلاگ
  • اینفوگرافی‌ها
  • نظرسنجی‌ها یا تحقیقات
  • کتاب‌های الکترونیکی
4. محتوای پی آر (PR)

محتوای پی آر یا اصطلاحا «روابط عمومی» که معمولا به اخبار یا رویدادهای مرتبط با برندها مربوط می‌شود، تکنیکی عالی برای لینک سازی و افزایش اعتبار دامنه در مقیاس بسیار بالاست. اگر بتوانید استراتژی PR خود را به بهترین شکل ممکن تدوین کنید، ممکن است از سایر منابع یا سایت‌های مرتبط نیز بک لینک بگیرید. محتوای PR علاوه بر کمک به لینک سازی و بهود سئو خارجی می‌تواند فواید دیگری هم داشته باشد:

  • آگاهی از برند و اعتبار صفحه نتایج موتور جستجو برند را افزایش می‌دهد.
  • کسب‌وکارتان را در مقابل مخاطب هدف شما قرار داده و باعث می‌شود که آنها در مورد شما صحبت کنند.
  • سبب افزایش ترافیک می‌شود.
  • سبب شناخته شده شما به عنوان پیشرو در کسب‌وکار و نهایتا باعث افزایش اعتبار شما می‌شود.
5. سئو محلی

اگرچه سئو محلی یک مبحث کاملا مجزاست اما از برخی از المان‌های آن به عنوان بخشی از تاکتیک‌های مرتبط با سئو خارجی می‌توان استفاده کرد.

گوگل مای بیزسنس

تحقیقات نشان می‌دهند که 46 درصد از جستجوهای گوگل مربوط به پیدا کردن اطلاعات کسب‌وکارهای محلی است. این یعنی اگر شما وب‌سایت خود را برای نمایش در میان کسب‌وکارهای محلی بهینه نکنید، تعداد زیادی از مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد. به علاوه، خود این کار نیز بخشی از سئو خارجی است.

نقل و قول (Citation)

یک نقل و قول به اشاره به کسب‌وکار، آدرس، شماره تلفن یا حتی برند شما در فضای آنلاین اشاره دارد و لازم است اطلاعاتی که در فضای مجازی از خود قرار می‌دهید، کاملا درست باشند.

6. سوشال سیگنال

حضور در شبکه های اجتماعی مستقیما نمی‌تواند روی رنکینگ شما تاثیر بگذارند اما سکویی برای دیده شدن بهتر شما و کسب‌وکارتان هستند. بسیاری از کاربرانی که می‌خواهند با یک برند ارتباط داشته باشند، قبل از هر چیز برای کسب اطلاعات بیشتر سراغ شبکه های اجتماعی می‌روند. با این تفاسیر، بسیار مهم است که حضوری پررنگ در این شبکه‌ها داشته و به آن‌ها به چشم کانالی برای معرفی و تبلیغ برند خود نگاه کنید. لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری محتوای شما و هرگونه تعامل دیگری که کاربران با محتوای شما در شبکه های اجتماعی داشته باشند، سبب به دست آوردن سوشال سیگنال می‌شود.

7. انجمن های اینترنتی

اگرچه طی سال‌های اخیر از انجمن‌های اینترنتی و فروم‌ها به شکل بدی برای لینک سازی استفاده شده، ولی ما همچنان حضور در این فضا را به عنوان یک تاکتیک سئو خارجی معرفی می‌کنیم. البته رویکردی که ما برای شما داریم، کاملا متفاوت است؛ به جای اینکه به انجمن‌های اینترنتی صرفا به فرصتی برای لینک سازی نگاه کنید، سعی کنید با مخاطبان و مشتریان بالقوه‌ای که در فروم‌های مرتبط فعالیت دارند، در مورد محصول یا خدمات‌تان صحبت کرده و خود را در کارتان به عنوان یک متخصص معرفی کنید. با این شیوه، فروم‌ها می‌توانند در کنار ایجاد حس اعتماد، به لینک سازی و آگاهی از برند نیز کمک زیادی کنند.

8. اینفلوئنسر مارکتینگ

همکاری با اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی مختلفی مانند یوتیوب، اینستاگرام و تیک تاک، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش آگاهی از برند و معرفی شما به مخاطبان است. اگر با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ به دنبال گرفتن بک لینک هستید، مطمئن شوید تمامی آنها نو فالو هستند؛ لینک‌هایی با محتوای اسپانسر، بر خلاف دستورالعمل‌های گوگل است. بهتر است این اصل را باز هم یادآوری کنیم: سئو خارجی صرفا به معنی لینک سازی و گرفتن بک لینک نیست؛ در عوض، از فرصت‌های موجود می‌توان برای ارتباط بهتر با مخاطبان و مشتریان احتمالی استفاده کرد.

9. رویدادهای آنلاین و وبینارها

برگزاری رویدادها و وبینارها یکی از بهترین تاکتیک های سئو خارجی است و انجام آن می‌تواند کمک زیادی به برندسازی شما کمک کند. اگرچه برای برگزاری یک وبینار خوب باید زحمت زیادی کشید، ولی اگر همه‌چیز به‌درستی انجام شود، هیچ روشی به اندازه وبینار و رویدادهای آنلاین نمی‌تواند به برندسازی و تبلیغ شما کمک کند. در صورتی که وبینار شما موفق باشد، مردم و رسانه‌ها در مورد شما صحبت خواهند کرد و همین موضوع، فرصتی بسیار خوب برای گرفتن بک لینک را نیز فراهم می‌کند.

10. پست مهمان

ارسال پست مهمان یکی از تکنیک های مرسوم و البته بسیار خوب برای لینک سازی است که می‌تواند ترافیکی هدفمند را روانه وب‌سایت شما کند. برای این کار کافی‌ست در وب‌سایت فرد دیگر، مطلبی باارزش برای مخاطبان آن سایت بنویسید و در ازای آن، لینک دریافت کنید. هدف اصلی شما از ارسال پست های مهمان باید ارتباط با مخاطبان جدید و دریافت ترافیک از وب‌سایتی مرتبط و در نهایت برندسازی باشد؛ اگر این کار به‌درستی انجام شود، می‌توانید علاوه بر لینک، مشتریان تازه نیز پیدا کنید.

11. پادکست

این روزها پادکست‌ها خیلی محبوب شده‌اند و اگر از آن‌ها به عنوان یک تاکتیک کاربردی برای بهود سئو خارجی خود استفاده نکنید، فرصتی بزرگ را برای برندسازی از دست داده‌اید. خوشبختانه یا متاسفانه، بسیاری از کسب‌وکارها هنوز سمت درست کردن پادکست نیامده‌اند و این یعنی فرصتی عالی برای لینک سازی و بهبود سئو خارجی پیش روی بسیاری از افراد است.

12. نقدهای آنلاین (Reviews)

آیا می‌دانستید که 93 درصد از مردم می‌گویند نظرهای کاربران اینترنتی روی تصمیم آنها برای خرید اثرگذار است؟ استفاده از نقدهای آنلاین یکی از بهترین و موثرترین تاکتیک‌های سئو خارجی است که متاسفانه بسیاری از افراد، آن‌ها را دست کم می‌گیرند. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، گوگل از ریویوهای آنلاین و نظرهای کاربران برای اعتبار دادن به برندها استفاده می‌کند؛ اتفاقی که در نهایت به افزایش اعتبار دامنه منتهی می‌شود.

کسب‌وکاری که در شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های شخص ثالث و وب‌سایت‌های مختلف بتواند بازخوردهای مثبتی را دریافت کند، جایگاه خود را به عنوان یک برند تثبیت کرده و علاوه بر دریافت بک لینک، می‌تواند ترافیک وب‌سایت و نرخ تبدیل کاربر به مشتری را نیز افزایش دهد.

13. بازنشر محتوا

خیلی وقت‌ها وب‌سایت‌های مختلف به جای اینکه خودشان برای تولید محتوا دست به کار شوند، به بازنشر محتوای ارزشمند دیگر سایت‌ها می‌پردازند؛ یاهو یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌هایی است که معمولا محتوای دیگر منابع معتبر را بازنشر می‌کند. اما چنین کاری چگونه می‌تواند بخشی از تاکتیک سئو خارجی باشد؟

به عنوان یک تاکتیک سئو، کاربران می‌توانند مقاله‌ها و محتوای خود را روی سایت‌های دیگر بازنشر کرده و به ازای آن، یک لینک به مطلب اصلی بدهند تا از مشکلات تکراری شدن مطالب نیز جلوگیری شود. گوگل حتی پیشنهاد می‌کند که از آن منبع یا سایت بخواهید که در مطلب بازنشرشده از تگ noindex نیز استفاده کند. با این کار، محتوای شما در مقابل مخاطبان بیشتری قرار گرفته و وب‌سایت شما بک لینک نیز دریافت خواهد کرد.

14. دایرکتوری های آنلاین

یکی دیگر از تکنیک‌های قدیمی برای بهبود سئو خارجی، ثبت آدرس سایت در دایرکتوری‌های آنلاین است؛ این روش به گرفتن بک لینک هایی با اعتبار بالا کمک زیادی می‌کند. البته کمی طول می‌کشد که از آن سایت‌ها بتوانید مخاطبان تازه و ترافیک زیاد دریافت کنید، اما این روش در طولانی‌مدت جواب می‌دهد.

15. رپورتاژ آگهی

انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های دیگر، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین تکنیک‌های لینک سازی و بهبود سئو خارجی است که اگر به‌درستی انجام شود، همیشه جواب می‌دهد. رپورتاژ آگهی می‌تواند هدفی به جز معرفی خدمات یا محصولات داشته باشد و صرفا برای گرفتن بک لینک از سایتی با اعتبار بالاتر انجام شود. هرچند، اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است محتوای خود را در سایتی با موضوع مرتبط منتشر کنید تا مخاطبان آن سایت نیز برای مطالعه دیگر مقاله‌های سایت شما یا حتی خرید محصولات و خدمات‌تان ترغیب شوند.

منبع:همیار



برچسب: ،
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۹:۱۱ توسط:seosite موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :