وبلاگ رایگان دانلود فیلم و سریال رایگان ساخت وبلاگ رایگان
حذف در پنل کاربری [X]
سئو خارجي(seo off page) چيست؟ مزاياي سئو خارجي براي كسب و كارهاي اينترنتي؟عوامل موثر در سئو خارجي؟ آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت

آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت

آموزش صفر تا صد سئو سایت، بهینه‌سازی سایت، قرار‌گرفتن در صفحه اول موتور جستجو

سئو خارجی(seo off page) چیست؟ مزایای سئو خارجی برای کسب و کارهای اینترنتی؟عوامل موثر در سئو خارجی؟

سئو خارجی (seo off page) چیست؟

سئو خارجی که به آن سئوی آف پیچ (OffPage SEO) هم گفته می‌شود، مجموعه اقداماتی است که خارج از وب‌سایت انجام می‌گیرد و بر رتبه‌بندی صفحات سایت شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد. فاکتورها و عواملی مختلفی روی سئوی خارجی تأثیر دارند و اگر این فاکتورها به درستی و به صورت هوشمندانه رعایت شود، مطمئن باشید که به سایت شما کمک می‌کند که در موتورهای جستجو رتبه بگیرد.

سئو خارجی (آف پیج سئو): این بخش از سئو، خارج از سایت انجام می‌شود و اقداماتی مثل بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ را شامل می‌شود. در واقع ما از این روش‌ها استفاده می‌کنیم تا لینک‌های خارجی برای سایت خودمان بسازیم و رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشیم. با این اقدامات اعتبار سایت ما به شدت افزایش می‌یابد. البته توجه داشته باشید که سئو خارجی از کنترل صاحب کسب و کار اینترنتی خارج است؛ چون این کارها به صورت کامل خارج از سایت انجام می‌شود.

سئو خارجی (seo off page)

مزایای سئو خارجی برای کسب و کارهای اینترنتی

به صورت کلی نمی‌توان تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین را نادیده گرفت. همچنین سئوی خارجی مزایای مختلفی برای وب‌سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی دارد. در ادامه این بخش از مقاله تصمیم داریم به چند مورد از مهم‌ترین مزایای سئو خارجی برای بیزینس‌های آنلاین بپردازیم:

مزایای سئو خارجی برای کسب و کارهای اینترنتی

1. بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو

اصلاً هدف مدیران و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی از سئو چیست؟ چرا اینقدر سئو برای آن‌ها اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که سئو باعث می‌شود که سایت ما از دید موتورهای جستجو و خصوصاً گوگل، معتبر و ارزشمند شناخته شود. وقتی موتورهای جستجو سایت ما را ارزشمند بدانند، به آن توجه می‌کنند و حاصل این توجه، قرار گرفتن سایت ما در بهترین نتایج جستجو خواهد بود. بنابراین در صورتی که می‌خواهید صفحات سایت خود را در بین بهترین نتایج جستجوی گوگل ببینید، سئو و خصوصاً سئوی خارجی را جدی بگیرید.

2. افزایش ترافیک سایت

وقتی رتبه صفحات سایت ما در موتورهای جستجو و خصوصاً گوگل بهتر شود، قطعاً کاربران بیشتری وارد سایت ما می‌شوند و با این کار ترافیک سایت ما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. هر چه تعداد کاربران ورودی به سایت ما بیشتر شود، قطعاً احتمال خرید کردن آن‌ها از سایت ما هم بیشتر می‌شود و در نتیجه فروش کسب و کار ما افزایش خواهد یافت.

3. ورود کاربران رسانه های مختلف به سایت ما

وقتی ما روی سئو داخلی سایت خود کار می‌کنیم، در واقع داریم تمرکز خود را روی جلب رضایت موتورهای جستجو می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم که کاربران زیادی را از سوی موتورهای جستجو جذب کنیم. این در حالی است که وقتی سعی می‌کنیم روی سئو خارجی کار کنیم داریم تمرکز خود را روی رسانه‌های مختلف از قبیل رسانه‌های اجتماعی، سایت‌های پرطرفدار و غیره می‌گذاریم. در نتیجه می‌توانیم از فضاهای مختلفی مخاطب جذب کنیم.

4. افزایش اعتبار سایت و امکان کسب درآمد از همین اعتبار

یکی دیگر از مزایای مهم کار کردن روی سئوی خارجی سایت این است که موجب افزایش اعتبار سایت ما می‌شود. وقتی اعتبار سایت ما افزایش یابد، گوگل خیلی راحت‌تر به ما اعتماد می‌کند و صفحات سایت ما را در بین بهترین نتایج جستجوی خودش قرار می‌دهد. از طرفی وقتی سایر متخصصان تبلیغات و بیزینس‌های اینترنتی ببینند که اعتبار سایت ما بالا است، از ما درخواست می‌کنند که تبلیغات خودشان را در سایت ما منتشر کنند و در قبال انتشار تبلیغات خود، هزینه‌ای را به ما بپردازند. وقتی این کار انجام شود، درآمد چشمگیری به سمت کسب و کار ما سرازیر خواهد شد.

فاکتورها و عوامل موثر در سئو خارجی

متخصصان و کارشناسان مختلف سئو، راهکارها و ابزارهای مختلفی را برای سئو خارجی سایت پیشنهاد می‌دهند. در این بخش از مقاله تصمیم داریم به مهم‌ترین و اصلی‌ترین عواملی که در سئوی آف پیج تأثیر دارند، اشاره کنیم.

فاکتورها و عوامل موثر در سئو خارجی

1. تعداد دامنه هایی که به سایت شما لینک داده اند

یکی از مهم‌ترین عواملی که روی سئوی خارجی سایت شما تأثیر دارد، تعداد دامنه‌هایی است که به سایت شما لینک داده‌اند. خیلی مهم است که سایت‌های مختلفی به سایت شما لینک داده باشند. وقتی تعداد دامنه‌ها بالا می‌رود، گوگل به این نتیجه می‌رسد که محتوا و سایت شما اعتبار بالایی دارد و می‌تواند محتوای شما را به مخاطبان بالقوه پیشنهاد دهد. به این دلیل است که برخی از کسب و کارهای اینترنتی در سایت‌های مختلفی رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنند و تلاش می‌کنند که از دامنه‌های زیادی به سایت خود لینک دهند.

2. تعداد صفحاتی که به سایت شما لینک داده اند

یکی دیگر از فاکتورهای مهم و ارزشمندی که روی سئوی خارجی سایت شما تأثیر دارد، تعداد صفحاتی است که به سایت شما لینک داده‌اند که به آن بک لینک نیز می‌گویند. درست است که تعداد دامنه‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند اهمیت دارد ولی تعداد صفحات هم مهم است و باید به آن توجه کرد. فرض کنید یک دامنه تنها در یکی از صفحات خودش به سایت شما لینک دهد. چقدر تفاوت دارد با دامنه‌ای که در شش مورد از صفحاتش به سایت شما لینک داده است؟ قطعاً هر چه تعداد صفحاتی که به شما لینک داده‌اند بیشتر شود، اعتبار صفحات و دامنه سایت شما بیشتر می‌شود و گوگل بیشتر به شما اعتماد می‌کند.

3. رتبه صفحاتی که به سایت شما لینک داده اند

بدون شک تمام صفحاتی که به سایت شما لینک داده‌اند، با هم برابر نیستند. اعتبار، ارزش و رتبه آن‌ها در گوگل و سایر موتورهای جستجو قطعاً با هم فرق دارد. هر چه رتبه صفحاتی که به شما لینک داده‌اند بهتر باشد، حتماً گوگل برای لینک‌هایی که به شما داده‌اند، ارزش بیشتری قائل می‌شود و باور می‌کند که سایت شما بسیار ارزشمند و معتبر است که سایت‌های معتبر حاضر شده‌اند در محتوای خودشان به سایت شما لینک بدهند.

بنابراین اگر می‌خواهید خیلی سریع اعتماد گوگل را جلب کنید و رتبه صفحات سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید، سعی کنید در سایت‌هایی لینک بسازید که رتبه صفحات آن‌ها عالی باشد. هر چه رتبه این صفحات بهتر باشد، سایت شما سریع‌تر رشد می‌کند و در گوگل جایگاه می‌گیرد.

4. مرتبط بودن صفحاتی که به سایت شما لینک داده اند

یکی دیگر از فاکتورهایی که به موفقیت استراتژی سئو خارجی سایت شما کمک می‌کند، بک لینک گرفتن از صفحاتی است که با عنوان صفحه سایت شما مرتبط هستند. اگر موضوع صفحه‌ای که می‌خواهید از آن بک لینک بگیرید، با موضوع صفحه سایت شما مرتبط باشد، گوگل و سایر موتورهای جستجو ارزش بیشتری برای این لینک قائل می‌شوند.

5. اعتبار دامنه هایی به سایت شما لینک داده اند

یکی دیگر از عواملی که روی سئو خارجی سایت شما تأثیر دارد، اعتبار دامنه‌هایی است که به سایت شما لینک داده‌اند. هر چه اعتبار دامنه‌هایی (Domain Authority) که به سایت شما لینک داده‌اند بهتر و بالاتر باشد، قطعاً گوگل هم به دامنه سایت شما اعتبار بیشتری می‌دهد و برای آن ارزش و اهمیت بیشتری قائل می‌شود. بنابراین وقتی می‌خواهید رپورتاژ آگهی منتشر کنید، سعی کنید سراغ سایت‌های بروید که اعتبار دامنه بالایی داشته باشند.

6. دریافت لینک از صفحه اصلی سایت هایی که به شما لینک داده اند

متخصصان و کارشناسان سئو بر این باور هستند که لینک‌هایی که از صفحه اصلی (Home Page) سایت‌ها می‌گیریم، خیلی ارزشمندتر از لینک‌هایی هستند که از سایر صفحات سایت‌‌ها می‌گیریم. این لینک‌ها قدرت بالاتری دارند و گوگل به آن‌ها اهمیت بیشتری می‌دهد.

7. تعداد لینک های نوفالو (Nofollow) و فالو (Dofollow)

پیش از آنکه بخواهیم این مورد را بررسی کنیم باید با مفهوم لینک فالو و نوفالو آشنا شویم. وقتی شما دارید در سایت خود محتوا تولید می‌کنید، یک سری لینک داخلی و خارجی به محتوای خود اضافه می‌کنید. یک سری از این لینک‌ها، فالو (Dofollow) هستند؛ به این معنا که شما هم محتوای آن‌ها را ارزشمند می‌دانید. به طور پیش‌فرض همه لینک‌ها فالو هستند و خزنده‌های گوگل هم این لینک‌ها را ردیابی می‌کنند.

حال اگر یک لینک داخلی یا خارجی به محتوای خود اضافه کنید و یک تگ نوفالو برای این لینک در نظر بگیرید، دیگر گوگل آن را ردیابی و دنبال نمی‌کند و به همین خاطر به این لینک‌ها، نوفالو (Nofollow) گفته می‌شود. حال سراغ بحث سئو خارجی برگردیم و ببینیم لینک‌های فالو و نوفالو چه تأثیری در سئوی خارجی سایت دارند. گوگل رسماً اعلام کرده است که لینک‌های نوفالو را در نظر نمی‌گیرد و آن‌ها را به عنوان لینک خارجی محاسبه نمی‌کند. بنابراین برای سئو خارجی سایت خود تنها می‌توانید روی لینک‌های فالو حساب باز کنید.

8. تنوع انواع لینک

یکی دیگر از نکاتی که باید مد نظر قرار دهید این است که سعی کنید از سایت‌های مختلف، بک لینک‌های مختلف بگیرید. فرض کنید که از سایت‌های مختلف بخواهید که تنها به یک صفحه از سایت شما لینک دهند و سایر صفحات سایت خود را نادیده بگیرید. چه اتفاقی میفتد؟ قطعاً گوگل این نوع از لینک سازی را غیرطبیعی می‌داند و برای آن ارزش و اعتبار چندانی قائل نمی‌شود.

9. لینک هایی که در بدنه محتوا هستند

متخصصان و کارشناسان محتوا و سئو بر این باور هستند که بهتر است لینک خارجی در بدنه و داخل محتوا ساخته شود. لینک‌هایی که در متن محتوا نیستند و به نوعی در خارج از متن و بدنه محتوا ساخته شده‌اند، نسبت به لینک‌هایی که در بدنه محتوا هستند ارزش و اعتبار کمتری دارند.

تجربه کاربری یا UX چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

10. انکرتکست لینک

یکی دیگر از نکات مهمی که برای لینک سازی باید مد نظر قرار دهید، انکرتکست لینک است. باید تلاش کنید که از کلمه کلیدی صفحه مقصد در انکر تکست استفاده کنید. در صورتی که در انتخاب انکرتکست دقت کافی را به خرج ندهید، ممکن است تأثیر منفی روی رتبه‌بندی سایت خود بگذارید.

منبع:همیار



برچسب: ،
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۹:۱۰ توسط:seosite موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :